Jak zbudować ciekawą stronę o sporcie? Porady i wskazówki

Budowanie i prowadzenie serwisów internetowych, które będą chętnie odwiedzane przez czytelników, to wcale nie taka prosta sprawa. W sieci istnieją miliardy stron, a konkurencja jest olbrzymia – szczególnie w popularnych tematach. Nie inaczej jest ze stronami o sporcie, bo tym pasjonują się miliony ludzi na świecie. Potencjalnych czytelników jest wielu, ale i wiele osób, które chcą o tym pisać. Jeśli jednak marzysz o tym, by założyć własny serwis o sporcie, to po prostu spróbuj.

Od czego zacząć?

Jeśli chcesz prowadzić stronę o sporcie, to prawdopodobnie masz już jakąś wizję tego, co w serwisie miałoby się znaleźć. Z pewnością ważną kwestią, którą trzeba rozważyć, jest to, na jakiej dyscyplinie skupiać się będzie projekt: czy będzie to to, co Cię pasjonuje, załóżmy serwis o piłce nożnej? Czy będzie to serwis o wydarzeniach z całego świata, a może opisujący głównie krajową ligę? Czy wreszcie zostanie rozszerzony o kilka równie popularnych dyscyplin, by zapewnić większy ruch? To pytania, na które warto odpowiedzieć sobie już na początku, aby zadbać o dobrą optymalizację strony na starcie. Dobrze przemyśl też nazwę swojego serwisu. Powinna od razu kojarzyć się z treścią i być chwytliwa i łatwa do zapamiętania.

Jaki jest Twój cel?

To również ważne pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć. W dużej mierze to z niego wynikać będzie zakres działań, jakie podejmiesz w przyszłości w odniesieniu do swojego serwisu. Jeśli zamierzasz pisać, bo lubisz, i masz nadzieję, że znajdziesz po prostu jakieś grono odbiorców, najlepiej skup się po prostu na blogu. Jeśli chcesz, by Twoja działalność zaczęła z czasem przynosić zyski, musisz zaplanować sobie konkretne cele, związane z odwiedzalnością internautów. Liczba odwiedzin oraz realnych użytkowników powinna rosnąć, by serwis stał się atrakcyjny dla potencjalnych reklamodawców.

Oczywiście to nie jedyny wyznacznik, który ma na to wpływ. Chcąc zarabiać na swojej stronie, musisz opracować swój plan działań, związanych z marketingiem i dalszym rozwojem serwisu. Prawdopodobnie z czasem okaże się, że jedna osoba do prowadzenia strony nie wystarczy. Ktoś musi dbać o aktualne treści, zajmować się obsługą social mediów, troszczyć o techniczny aspekt strony, czy wreszcie zajmować się marketingiem.

Newsy, wyniki spotkań, kalendarz wydarzeń, czyli co na stronie

Tematyka to jedno, a dokładna zawartość serwisu, to drugie. Aby zagwarantować sobie zainteresowanie internautów pasjonujących się sportem, trzeba zapewnić im dostęp do jakichś ciekawych, unikalnych treści, których nie znajdą gdzieś indziej. Warto poszukać czegoś niszowego, jednak przydatne będą też ogólne informacje i newsy, które pozwolą nam starać się o dołączenie do usługi Google News. Aby pozytywnie przejść weryfikację serwis musi spełniać wiele różnych wymogów, wśród których są m.in. dobre i ważne oraz przede wszystkim aktualne i regularnie dodawane wiadomości. Ponadto, serwis badany jest pod kątem wymagań technicznych, a także jakościowych, stąd musi on być zgodny ze wskazówkami dla webmasterów, jak też poprawny od strony redakcyjnej.

Planując swój serwis przygotuj najpierw jego “mapę”. Zastanów się, jak nazwać poszczególne zakładki i jak zaprojektować wygląd strony, by był przejrzysty. Lepiej zacząć od kilku działów, niż od razu zrobić ich wiele, ale zaniedbywać regularne publikowanie treści.

Jeśli już przemyślisz i poukładasz wszystkie te kwestie, możesz przystąpić do budowania serwisu. Jeśli nie wiesz, jak to wygląda od strony technicznej, skorzystaj z pomocy specjalistów. I… po prostu zacznij działać.