Jak zostać zauważonym przez znane marki?

Prowadząc jakąś działalność w sieci, czy to będzie mała firma, czy też blog albo kanały w social mediach, zwykle chcielibyśmy zostać dostrzeżeni przez większych graczy lub znane marki. Podobnie jeśli świadczymy usługi jako freelancerzy, albo po prostu szukając pracy, zastanawiamy się, jak to by było pracować dla naprawdę znanej firmy. Jak dać się dostrzec? Oto kilka wskazówek, które pozwolą wyróżnić się na tle innych.

Dobry content to podstawa

Kiedy prowadzi się małą firmę i marzy o stałej współpracy z dużą marką, na przykład jest się copywriterem z własną działalnością, a nawet jeśli chce się zostać influencerem, to należy pamiętać o tym, że nic tak dobrze nie wyróżnia nas, jak dobry content. Nieszablonowa strona internetowa copywritera i oryginalne portfolio, stworzone dla innych firm – niekoniecznie znanych marek – pozwolą dostrzec potencjał i kreatywność. Podobnie jest z poszukiwaniem stałej pracy w dużej, znanej grupie. Ciekawy pomysł na CV może być tym, co sprawi, że łowca głów przeglądający setki aplikacji dostrzeże nas na tle innych.

Wyróżnij się z tłumu

Nie inaczej jest z osobami, które marzą o tym, by zostać gwiazdą Instagrama. Rynek ten wydaje się być bardzo jednolity. Potencjalni influencerzy walczą ze sobą na hashtagi, coraz bardziej śmiałe stylizacje, a przy okazji nie szczędzą na przeróbkach zdjęć i pokazują coraz więcej golizny. Jak wyróżnić się na tym tle? Jak prezentować coś oryginalnego? Można na przykład zagrać całkiem odwrotnie: dodawać fajne zdjęcia, ale unikać odsłaniania. Przykładem na Instagramie jest para, która jakby cofnęła się w czasie i prezentuje zdjęcia w stylizacjach z lat 40. Ubiegłego stulecia. To pokazuje, że można iść całkiem pod prąd.

Zwróć uwagę na agencje kreatywne

Choć nie musi być tak zawsze, to często jednak duże firmy korzystają z usług pośredników – czyli agencji outsourcingowych, które poszukują dla nich usługodawców lub współpracowników. Praca dla agencji daje więc możliwość zrobienia dobrego portfolio i umożliwia niekiedy szeroką współpracę z wieloma znanymi firmami. Po zrealizowaniu kilku projektów dla jednej firmy, jest to spory krok ku temu, by rozpocząć bezpośrednią współpracę. A jeśli nie będą na nią reflektować, to przynajmniej sprawi to, że z pewnością zapamiętają osobę, która wyszła do nich z inicjatywą.

Rób ciekawe projekty – daj się zauważyć!

Nie jest nigdzie powiedziane, że tylko duże firmy mogą działać pro bono. Nawet mając małą, jednoosobową działalność, lub będąc początkującym influencerem, możesz próbować wyróżnić się oryginalnymi, prospołecznymi inicjatywami. Właściwie każdą działalność da się przekuć w dobrą ideę, na którą zwrócą uwagę media i która zostanie dostrzeżona przez potencjalnych współpracowników z dużych firm. Ciekawym przykładem jest kanał na YouTube, stworzony przez mało wcześniej znanego dziennikarza Radosława Kotarskiego. Jego “Polimaty”, w których opowiadał o historii i poruszał tematykę edukacyjną zwróciły uwagę jednego z banków, który postanowił uczynić go twarzą swojej kampanii reklamowej.

Jak widać więc, sposobów na to, by zostać dostrzeżonym przez większych graczy, jest wiele. Warto pamiętać, że sporo uporu, konsekwencji i pozytywnego myślenia także się przydaje.