Jak wykorzystywać materiały wideo, aby poprawić wyszukiwania strony internetowej?

Choć nie wszyscy właściciele stron internetowych zdają sobie z tego sprawę, posługiwanie się kontentem wideo może w znacznym stopniu wspomóc pozycjonowanie ich serwisów w Google. Wszystko przez to, że już od ponad dziesięciu lat najpopularniejszy portal do implementowania treści filmowych – YouTube – należy do Google. Jak więc posługiwać się wideo, by poprawić pozycję swojej strony internetowej w wyszukiwarce?

Dlaczego warto założyć firmowy kanał na YouTube?

Poza korzyściami związanymi z pozycjonowaniem strony – o czym zaraz powiemy – firmowy kanał na YouTube daje wiele innych możliwości. Po pierwsze, jest to dobra metoda do budowania kontaktu czy relacji z klientami firmy czy użytkownikami strony internetowej. Dzięki materiałom wideo możemy w prosty i wygodny sposób informować internautów o naszych produktach czy promocjach. Przykładem takiego działania jest choćby LV Bet – internetowy bukmacher, który od wielu już miesięcy aktywnie korzysta z YouTube, publikując tam swoje materiały wideo. Znajdują się tam nie tylko filmiki informacyjne, ale też związane z branżą bukmacherską i wydarzeniami sportowymi, które można obstawiać na stronie tego bukmachera.

Innym bukmacherem, który sprawnie korzysta z możliwości YouTube, jest STS. Na kanale pojawiają się materiały wideo, w których serwis wyjaśnia na przykład, jak obstawiać pierwsze zakłady i na czym w ogóle polega gra. Podobnie jak LV Bet, STS także informuje o promocjach w serwisie, zachęca do typowania wybranych, ciekawych zdarzeń, czy też sprawnie wykorzystuje YouTube do innych celów promocyjnych.

Ponadto, jest to świetny sposób na promocję marki i zaznajamianie z nią całkiem nowych użytkowników. Budowanie rozpoznawalności to jedno z podstawowych działań promocyjnych.

Jak wykorzystać wideo do pozycjonowania swojej strony?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że YouTube to nie tylko serwis do implementowania treści wideo, ale też i druga największa wyszukiwarka w sieci. Każda treść, która się tam znajdzie, jest indeksowana przez właściciela serwisu – czyli Google, o czym już powiedzieliśmy. Można łatwo się o tym przekonać – wystarczy wpisać w okno wyszukiwania jakąś frazę, a po chwili zwrócone zostaną wyniki z uwzględnieniem tych pojawiających się również na YouTube. Co więcej, wyniki wideo pojawią się już na samej górze wyszukiwarki. To stwarza świetną okazję do dotarcia do nowych klientów. A jeśli w prezentowanym materiale zawarty jest bardzo wartościowy kontent, to można być pewnym, że przyniesie to naszej stronie spore profity. W każdym opisie pod wideo dodawać można przecież linki – na przykład do opisywanych produktów z naszej strony, co nie pozostaje bez wpływu na pozycję strony w Google. To świetny sposób na budowanie zaplecza wartościowych linków – bo przecież które strony Google promuje najpierw? Te, które należą do niego. Zatem link w YouTube będzie mocny i niezwykle przydatny, przy pozycjonowaniu.

Na koniec warto dodać, że specjaliści szacują, iż w przyszłości nawet 80 procent ruchu w sieci może pochodzić z materiałów wideo. Nie warto więc tracić takiej szansy.