Jak skupić się na user experience – przykłady ze stron hazardowych

Dla właścicieli stron internetowych jedną z najistotniejszych kwestii jest to, by liczba użytkowników ich serwisu, niezależnie od jego charakteru, przez cały czas rosła. Wśród czynników, które mają na to ogromny wpływ, jest wygląd strony i to, jak czują się na niej jej użytkownicy. Innymi słowy, to, co kryje się pod pojęciem user experience to jeden z ważniejszych elementów, które decydują o wzroście lub spadku odwiedzin na stronie.

Dlaczego UX jest tak ważny?

Badania, które przeprowadzono już blisko dekadę temu, pokazały, że im dłuższy czas ładowania strony, tym wyższy wskaźnik jej porzuceń wśród użytkowników. Dlaczego? Wynika to z prostego powodu: im dłużej trwa oczekiwanie internauty na rezultat kliknięcia, wykonanego na stronie, tym bardziej rośnie u niego poziom tzw  “interstitial anxiety”. Określenie to oznacza “międzywęzłowy lęk” i określa chwilowy dyskomfort występujący w chwili kliknięcia w dany przycisk do momentu wgrania treści. Jak widać, kumulowanie się lęku ma olbrzymi wpływ na zaangażowanie użytkownika. A przecież jeśli prowadzimy stronę, której dochód zależy od obecności użytkownika, to nie możemy sobie pozwolić na znaczące spadki odwiedzin.

Lęk, o którym wspomnieliśmy powyżej, to tylko jeden z czynników, które przyczyniają się do obniżenia wskaźnika UX. Spójny projekt, czytelność strony, a także przyjazne rozwiązanie, które pomagają użytkownikowi w korzystaniu z niej, to inne, niezwykle ważne aspekty UX, o których nie można zapominać, jeśli chcemy rozwijać stronę i poszerzać grono jej odbiorców.

Innymi słowy, strona powinna działać bez zarzutu, szybko się ładować, a każdy z jej elementów powinien znajdować się w takim miejscu na ekranie, by był jak najbardziej optymalnie dostępny dla użytkownika.

UX na stronach hazardowych – przykłady

Dla właściciela serwisu hazardowego kalkulacja jest prosta: im mniej użytkowników, tym większe straty. Nic dziwnego, że na stronach tego typu znaleźć można wiele udogodnień, stworzonych z myślą o użytkowniku.

Absolutną podstawą jest łatwość rejestracji oraz przelewania środków. Wszystko musi odbywać się szybko i bez zbędnych klików. Jeśli kasyno będzie można obsłużyć w prosty sposób, to jest większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą powracać.

Kolejną istotną sprawą jest zatrzymanie gracza. Strona nie może go męczyć, najlepiej, by była zbudowana tak, aby wszystkie najważniejsze przyciski i komunikaty znajdowały się w jednym miejscu, by użytkownik odnalazł je przy minimalnym ruchu gałek ocznych lub mógł grać nieprzerwanie korzystając z tego samego przycisku. Jest to istotne szczególnie w odniesieniu do stron z aplikacjami mobilnymi. Cała strona musi być dobrze widoczna na ekranie smartfona czy tabletu i najlepiej, aby użytkownik mógł obsługiwać ją kciukiem dłoni, w której trzyma urządzenie. Idealnie byłoby ponadto, gdyby istniała możliwość lokowania przycisku przez samego użytkownika, by zarówno prawo- jak i leworęczne osoby miały różny komfort grania.

Na doświadczenia użytkownika wpływ mają także kwestie niezwiązane bezpośrednio z samą budową strony, ale na przykład bonusami. Odpowiednie “rozlokowanie” ich w czasie, zachęci użytkownika do dłuższej gry. Obok bonusów, przydatne będą okna z informacjami o aktualnych promocjach czy wskazówkami o tym, co zrobić, by pomnożyć swoje środki.

Jak widać, przykładów designu i rozwiązań nakierowanych na użytkownika na internetowych stronach hazardowych jest bardzo wiele. Umiejętne wykorzystanie dostępnych metod pozwoli lepiej wykorzystać potencjał strony i zachęci internautę do regularnego korzystania z serwisu.