Jak pojawiać się na pierwszej stronie w Google?

Każdy właściciel strony internetowej życzyłby sobie, aby jego serwis pojawiał się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce – a przynajmniej na pierwszej stronie Google. Niestety, w sieci istnieją tysiące stron z każdej branży, więc konkurencja jest ogromna. Tylko kilku szczęśliwców może cieszyć się z najlepszej widoczności w Internecie. W praktyce, zwykle to oni mają największe znaczenie w swojej branży. Jak dołączyć do tego grona i znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki?

Dlaczego bycie na pierwszej stronie to być albo nie być?

Ok, firmy na kolejnych stronach w sieci także sobie radzą, ale najwięcej ugrywają ci, którym udało się znaleźć na pierwszej stronie wyszukiwarki. Dlaczego to takie ważne? Nie jest trudno to wyjaśnić. Wystarczy przypomnieć sobie, w jaki sposób sami poruszamy się po sieci. Każdy z nas jest potencjalnym użytkownikiem czy klientem różnych stron internetowych. Ale czy jeśli szukam kursu komputerowego, albo butów, to będę przeglądać kolejne strony wyszukiwarki w poszukiwaniu kolejnych sklepów? Nie. Zazwyczaj po prostu porzucamy poszukiwania na przejrzeniu kilku wyników z pierwszej strony Google. Ci, którzy znajdą się na kolejnych stronach są przegrani – tracą klienta.

Jak widać, to, na której stronie w wyszukiwarce pojawia się nasz serwis ma olbrzymie znaczenie i jest jeszcze ważniejsze w przypadku biznesów, w których jest olbrzymia konkurencja, takich jak strony na przykład serwisy hazardowe.

Trudno sobie wyobrazić, że po wpisaniu w Google fraz “kasyno online” wyszukiwarka w ułamku sekundy zwraca nam aż 859 000 wyników. To niewyobrażalnie wiele. Gdyby użytkownik miał przejrzeć je wszystkie, spędzając na każdym zaledwie godzinę, to cały ten proces zająłby mu aż 96 lat!

Na pierwszej stronie wyników na wspomnianą frazę pojawiają się: energycasino3.com/pl, polskiekasyno.com, unibet-3.com/casino, casinoeuro.com/pl, betsafe42.com/pl/kasyno, johnnybet.com, a także casino.org/polska i pankasyno4.com. Z całą pewnością można założyć, że to one dominują na rynku kasyn online w polskiej wyszukiwarce. Można również założyć, że największy ruch mają te strony, które znajdują się na pierwszych trzech pozycjach oraz w tzw. “top 10”, a także ta na ostatniej pozycji pierwszej strony. Kolejne mają niestety marginalne znaczenie.

Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce?

Każdy spec od pozycjonowania stron internetowych wie, że “walka” o pozycję danej strony internetowej nigdy się nie kończy. Wpływ na to ma szereg czynników, co do których nawet najwięksi znawcy SEO nie mają do końca pewności. Obiegowa opinia głosi, że jest ich około 200, ale przecież samo Google nie mogłoby oddać dokładnej informacji na ten temat w ręce właścicieli stron i firm pozycjonerskich. Stąd częste zmiany algorytmów, po których w Internecie dzieją się mocne przetasowania. Niektóre strony spadają w wyszukiwaniach na niektóre frazy, inne są kompletnie usuwane z wyszukiwań. To dzieje się bardzo rzadko, choć takie przypadki są znane i niestety dla firm dotkniętych tym problemem kończyły się bardzo źle.

Jak pozycjonować skutecznie?

Aby serwis pojawiał się na pierwszej stronie Google należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie i optymalizację strony – wszystko, co kryje się pod terminami SEO i SEM. Odpowiednio dopasowane meta opisy, dobra treść strony, mocna domena z dobrą historią, z dobrym zapleczem linków prowadzących z innych dobrych domen, wysoki page rank, właściwe nasycenie słów kluczowych z orientacją na użytkownika (czyli czytelne i poprawne językowo treści) – to tylko część parametrów, które liczą się dla robota indeksującego.

Obecnie wiadomo, iż na wyższą pozycję w sieci wpływ ma dobra treść strony. W przypadku omawianych już kasyn online, może to być przejrzysty wygląd strony, który wpływa na dobre odczucia użytkownika, co przekłada się na długi czas pozostawania na stronie.