Dlaczego wizualny projekt strony powinien się różnić w zależności od jej tematu?

Web design to nieograniczona kreatywna przestrzeń, która daje twórcom stron internetowych olbrzymie pole do popisu. Mogą oni tworzyć serwisy o nietypowym wyglądzie, dopasowanym zarówno do oczekiwań klienta, jak i do typu strony internetowej.Trudno sobie bowiem wyobrazić na przykład profesjonalną stronę internetową kancelarii adwokackiej, stworzoną w infantylnych barwach i z wykorzystaniem nazbyt artystycznych czcionek. Dobrze zbudowana strona to taka, której strona wizualna idealnie współgra z jej tematyką. Oto kilka przykładów dobrego web designu.

Zakłady bukmacherskie – STS

STS to jeden z najbardziej znanych polskich serwisów bukmacherskich. Ich celem jest zapewnienie graczom jak najlepszych wrażeń, w tym kodów bonusowych, które pozwolą im w pełni wykorzystać swój zakład, na przykład, które można znaleźć na bonusowykod.com. Odwiedzając go już na pierwszy rzut oka zauważamy przejrzystość. Całość skomponowana została w barwach granatu i ciemnego błękitu. Wybrane elementy nawigacji strony mają wyróżniającą się, żółtą barwę, która jest spójna z kolorystyką logo.

Górny panel podzielono na część z ofertą strony, a po prawo użytkownik zobaczy wejście do swojego profilu. Jeden rzut oka i od razu widać, ile gracz ma depozytu, gdzie ma zrobić wpłatę czy wylogować się po zakończeniu typów.

Centrum strony zajmują zakłady na żywo oraz najlepsze zakłady. Po lewej stronie, w miarę przechodzenia w dół strony, dostępne są “polecany”, “nowe wygrane” czy szczegółowa oferta strony. Wszystko to sprawia, że każdy, kto odwiedza serwis STS od razu wie, do czego on służy i jak się po nim poruszać. Jest to przykład świetnie zaprojektowanej strony z zakładami sportowymi.

Fortuna – polski bukmacher

Przyjrzyjmy się innej, konkurencyjnej stronie – serwisowi Fortuna z zakładami bukmacherskimi. Wchodząc na stronę od razu zauważymy nieco podobieństwa do serwisu STS: stonowane kolory i zestawiony z nimi kolor żółty. Ta rzucająca się w oczy barwa wyróżnia najważniejsze elementy strony: górne menu, zdarzenia czy wysokości kursów. To, co powinno zostać od razu zauważone, rzeczywiście się wyróżnia. Strona jest uporządkowana i przejrzysta. Jeden rzut oka i znamy partnerów serwisu, wiemy, jak dokonać płatności czy gdzie się zalogować lub zarejestrować.

Porównując obydwa wyżej omówione serwisy, od razu zauważamy podobieństwa, co świadczy o tym, że tak zbudowana strona dobrze odpowiada użytkownikom. Podobnie od strony wizualnej wyglądają choćby serwisy LV Bet – i wiele innych serwisów bukmacherskich. Tu przejrzystość i wygoda są sprawą pierwszorzędną.

Serwisy z grami online

Jak zauważyliśmy powyżej, serwisy bettingowe zbudowane są przede wszystkim pod kątem przejrzystości. Żywe barwy podkreślają najistotniejsze elementy strony, które muszą być zauważalne natychmiast. Zauważalna jest pewne statyka kolorystyczna oraz ład. Zgoła odmiennie wyglądają strony z grami online, kasynami internetowymi czy slotami. Są to serwisy o dynamicznym wyglądzie, zachęcające do akcji.

Głównym celem użytkownika, który je odwiedza, jest po prostu zrelaksowanie się podczas gry. Istotą projektu takiej strony musi być ułatwienie internaucie dotarcie do gier i oczywiście wybrania tej, która go interesuje. Kolorystyka takiego serwisu może być bardzo zróżnicowana – tak jak zróżnicowany jest profil odbiorców.

Dlaczego projekt wizualny musi pasować do tematyki strony?

Podsumowując powyższe informacje należy przede wszystkim zauważyć, że każdy użytkownik sieci korzysta z konkretnych stron internetowych w ściśle określonym celu. Wygląd serwisu musi więc odpowiadać temu, co spodziewa się na niej zastać. Zarówno kolorystyka, jak i rodzaj czcionek, zastosowane grafiki oraz treść są przez niego świadomie i podświadomie odbierane w pewien sposób. Na przykład więc ktoś, kto chce skorzystać z pomocy prawnika, infantylną kolorystykę i nazbyt wyszukaną czcionkę odbierze jako brak profesjonalizmu ze strony usługodawcy. Ktoś poszukujący zakładu pogrzebowego odwiedzając stronę tego typu oczekuje powagi, należnej w takiej sytuacji, więc jaskrawe barwy oraz brak konkretnych informacji w głównym obszarze strony zniechęcą potencjalnego klienta, który uzna, że zakład nie zachowuje powagi sytuacji czy utrudnia znalezienie cennika i zakresu usług w i tak trudnej sytuacji. Są to przejaskrawione nieco przykłady, ale świetnie obrazują to, dlaczego wizualny aspekt budowy strony internetowej jest tak ważny.

Ostatecznie, nawet poza względami czysto marketingowymi liczą się też odczucia odwiedzającego stronę. Bo czy na przykład serwis zakładu mięsnego powinien mieć złote logo mieniące się diamentami?